SAVETI ZA PODIZANJE NIVOA TESTOSTERONA

Fitnes Zona -SAVETI ZA PODIZANJE NIVOA TESTOSTERONA

1. POVEĆAJTE UNOS ZDRAVIH MASNOĆA
Ishrana s malim unosom masnoća jedna je od boljih metoda za uništavanje proizvodnje testosterona. Zdravi izvori hranjivih masnoća omogućuju izgrađivanje blokova koji podržavaju optimalnu proizvodnju testosterona.

Barem 30% sveukupne ishrane trebalo bi se sastojati od zdravih masnoća kao što su na primer: maslinovo ulje, kokosovo ulje, kokosov maslac, orasi, semenke itd. Neki pojedinci koriste i više, zato nemojte verovati mitu o tome kako je unos masnoća nezdrav.
Jedno istraživanje pokazalo je koliko su zapravo maslinovo i kokosovo ulje učinkoviti kod pretvaranja holesterola u testosteron. Neki doktori čak imaju teoriju da je visok nivo holesterola zapravo očajnički pokušaj tela da proizvede više testosterona. Iz tog razloga ćete unosom više zdravih masnoća pretvoriti veću količinu holesterola u testosteron i poboljšati nivo holesterola.



2. DOBRO SE NASPAVAJTE SVAKE NOĆI
Nije nepoznato kako je dubok san svake noći ključan za optimalno zdravlje, zato ne bi trebala iznenaditi činjenica da je isto tako potreban i za adekvatnu proizvodnju testosterona. No, retki vrednuju važnost sna i spavanja i radije troše vreme na gledanje televizije svake večeri. Još gore, mnogi troše još više vremena na Facebooku, Twitteru i drugim društvenim mrežama u raspravi s ljudima koje nikada neće sresti uživo.
Jeste li ikad primetili koliko su ljudi drugačiji u stvarnom životu od svojih profila na društvenim mrežama? U svakom slučaju, vreme je da prestanete živeti u virtualnom svetu i ostavite više vremena za kvalitetan san i samim time ćete poboljšati život u stvarnom svetu.
Pokušajte čitati sat vremena pre spavanja kako biste se opustili. Meditacija je takođe jako korisna za rešavanje anksioznosti koje se nakupljaju preko dana te ćete tako smanjiti okretanje u krevetu i nemiran san kroz celu noć. Magnezijum prirodno opušta mišiće što ne samo da olakšava dubok san, već i povećava nivo testosterona – zato ga je dobro popiti pre spavanja. Pokušajte uz 200-300 mg pre spavanja ili koristite magnezijumovo ulje za bolju apsorpciju.



3. OSIGURAJTE DOVOLJAN UNOS VITAMINA I MINERALA
Postoji mnogo vitamina i minerala koji su važni za optimalnu proizvodnju testosterona. Najvažniji su: vitamin A, vitamin D, B vitamini, cink, magnezijum i selen. Dobra ishrana i dodatak ishrani u obliku multivitamina pokriće mnoge temeljne potrebe. U svakom slučaju, verovatno ćete morati pronaći dodatke u obliku vitamina D, B vitamina, cinka i magnezijuma. Optimalni unos:
• Vitamin D3: 2500-5000 iu
• Vitamin A: 5000 iu
• Cink: 30-50 mg (cink citrat, cink aspartat)
• B vitamini: 1-2 B100 tablete
• Magnezijum: 300-400 mg (magnezijum citrat, magnezijum aspartat, magnezijumovo ulje)
• Selen: 200 mcg



4. IZBEGAVAJTE UNOS VELIKIH KOLIČINA ŠEĆERA
Unos velikih količina šećera koren je problema mnogih zdravstvenih poteškoća, uključujući i nizak nivo testosterona. Kada unosite previše šećera, povećava vam se nivo insulina što tera van svu glukozu iz vašeg krvotoka. Ekstremno nizak nivo šećera u krvi uzrokovaće veći unos šećera i tako se stvara začarani krug.
Povećan unos šećera povećat će količinu već spremljenih masnoća u telu brže od bilo kojeg drugog spoja. Što više telesnih masnoća imate, veći vam je nivo enzima aromataze i samim time se više testosterona pretvara u estrogen.
Povećana konzumacija šećera isto tako utiče na povećavanje nivoa hormona stresa što još više inhibira proizvodnju testosterona.
Nemojte se zavaravati, šećer stvara zavisnost i jako se teško odviknuti i rešiti te navike. Ali vredi se potruditi zato što je izbacivanje ili smanjivanje unosa šećera jedna od najvažnijih stvari koje možete napraviti za zdravlje i za prirodnu proizvodnju testosterona.
Ddr. Peter Rouse savetuje svim svojim pacijentima da progutaju kašiku kokosovog ulja između obroka kako bi smanjili želju za šećerom.



5. DIŽITE VEĆA OPTEREĆENJA S FOKUSOM NA SLOŽENE VEŽBE
Uključite se u neki program treniranja s opterećenjem koji je fokusiran na složene vežbe: mrtvo dizanje, čučnjevi, potisci s klupe, potisci iznad glave, zamah sa slobodnim tegovima i slično – tako ćete povećati i proizvodnju testosterona i hormona rasta. Važno je ne preterivati, jer biste tako mogli poništiti sve prednosti i povećati nivo hormona stresa i postati skloniji upalama.
Ne trošite vreme na izolacijske vežbe poput nožnih ekstenzija, uvijanja i lateralnih podizanja. Fokusirajte se na složene vežbe (posebno čučnjeve i mrtvo dizanje) – odradite trening u 45 minuta i nastavite sa svojim životom.



6. AKTIVIRAJTE SE!
Previše pojedinaca živi život pasivno umesto da agresivno krenu u svaki dan. Preuzmite kontrolu nad svojim životom i prestanite biti žrtva i živeti na milost drugih ljudi i okolnosti. Ako imate posao koji mrzite, smislite plan za ostvarenje onoga što želite raditi. Ako ste u lošem odnosu, izađite iz takvog odnosa. Život je prekratak da biste se osećali jadnima. Prestanite na prepreke gledati kao na barijere i umesto toga gledajte na njih kao na mogućnosti za bogatiji život i dosezanje svoga potencijala.
Kako možete očekivati optimalnu proizvodnju testosterona ako niste nimalo uzbuđeni oko svog života? Ako ste okruženi kvalitetnim ljudima i volite ono što radite, na pola puta ste do poboljšanja proizvodnje testosterona.
Naravno, teško je napraviti sve potrebne stvari i odluke te počnite sa intenzivnim radom ako vam je trenutni nivo testosterona minimalan. Mnogi će primetiti da poboljšanje zdravlja i telesne forme treniranjem i kvalitetnijom prehranom jako brzo širi svoj učinak i na druge aspekte života.



7. IZBJEGAVAJTE ALKOHOL, NARUČITO PIVO
Ako imate nizak nivo testosterona, ne radite si medveđu uslugu unosom većih količina alkohola. Alkohol povećava konverziju testosterona u estrogen i to je jedan od razloga zašto mnogi muškarci postaju jako emotivni nakon čašice previše. Od svega je najgore pivo koje sadrži veliku količinu hmelja koji sadrži veliku količinu estrogena. Možda je to razlog zašto mnogi frajeri koji piju pivo izgledaju kao da su 6 meseci trudni s naznakama uvećanih grudi.
Ne bih se zabrinjavao zbog nekoliko pića nedeljno, ali ako pijete nekoliko pića svake večeri, nemojte se iznenaditi zbog niskog nivoa testosterona i tvrdoglavih masnoća.



http://www.building-body.com/7-ucinkovitih-savjeta-za-podizanje-razine-testosterona/