Pretrči kišu!

Fitnes Zona-pretrci_kisu

Bilo da ste redovni trkač rekreativac ili neko ko se sprema za maraton, ili bilo koju drugu ozbiljniju trku poput one nakon pljačke banke, moraćete da računate na činjenicu da vam vremenski uslovi tokom priprema neće baš uvek ići na ruku. To svakako nije razlog da preskačete treninge ili završite na pokretnoj traci u teretani, gledajući kroz prozor kao tužno dete kome je zabranjeno da se igra napolju.

Za početak je bitno da shvatite da trčanje po kiši nije isto kao i odlazak na posao po takvom vremenu, ili bilo koja druga prilika koja od vas zahteva da se pojavite makar iole pristojnije obučeni (i suvi). To u startu izaziva frustracije jer znate da ćete u najboljem slučaju na destinaciju stići sa bar mokrim nogavicama, ako ne i kompletno oprani od strane nekog uviđajnog vozača GSP-a koji žuri kao da putuje kroz vreme.
Kada se oslobodite tog tereta i shvatite da je sasvim u redu biti mokar i prljav nakon treninga, vreme je da pristupite izboru adekvatne garderobe i obuće. Tu možda ne mogu baš puno da vam pomognem, ali ono što je sigurno, jeste da pod obavezno nabavite neki tanak nepropustivi šuškavac sa kapuljačom (kačket za one s đozlucima poput mene) ili se prekrijete kesom za đubre ako ste hipster.
Možete recimo i da iskoristite stariji par trkačkih patika, ako vam je žao da uprljate onaj novi. Ukoliko ste ulični trkači, možda nije loše da tokom kišnih uslova i smanjene vidljivosti u saobraćaju, nosite odeću jarkih boja jer svakako ne želite da budete deo statistike Nade Macure na jutarnjem programu sledećeg dana. Sve ostalo je apsolutno na vama da procenite, kada u vezu dovedete sopstveni karakter i vremenske uslove. Neko će se ušuškati malo više, neko čak možda i previše razgolititi, no svakako pazite da sve to uskladite i sa trenutnom spoljnom tempertaturom.

Dosadna upozorenja i korisni saveti

Kada su temperatura i ostali vremenski uslovi takvi da nije preporučljiv duži boravak napolju osim ako niste zagrejani trčanjem, planirajte vašu rutu kretanja tako da kada završite trening, imate još 5-10 minuta pešačenja do kuće, taman koliko je dovoljno da se malo izduvate, a ne završite prehlađeni.
Ako je moguće, birajte ulice sa manje saobraćaja, ili ako vam je poželjnije, šetališta bez njega. Prva stvar na koju bi trebalo da obratite pažnju je da izbegavate bare. Koliko god vas povuče dete u vama i poželite da gazite po vodi, nije pametno da vam noge budu mokre, a još manje je pametno ako vaša noga otkrije da se ispod bare krije vulkanski krater za koji su zaslužni revnosni putari, ili otvoren šaht kao delo društveno svesnih preprodavaca sekundarnih sirovina.

Vreme je za mokru avanturu

Okej, pošto ste upili sva dosadna upozorenja i korisne savete, vreme je za mokru avanturu, da se opustite i trčite. Shvatićete da kao što je lepše spavati dok kapi vode s neba dodiruju tlo, tako i trčanje ima svoju specijalnu draž. Zvuk, miris, pa i osećaj koji kiša stvara na preostalim nepokrivenim delovima tela, okupiraju vaša čula do te mere da vašu glavu oslobađaju aktuelnih problema i misli koje mogu da utiču na vaš trkački učinak. I početnici vrlo brzo postanu svesni koliko glava više vuče od nogu, te je trčanje po kiši odlično rešenje i za one koji prelaze prve kilometre.





preuzeto sahttp://www.trcanje.rs/trening/pretrcite-kisu/