Potpuno joga disanje

Fitnes Zona-potpuno_joga_disanje

Joga disanje pomaže telu da se napuni energijom, ali i da se osećamo odmorno i opušteno... Duboko, mirno i ravnomerno disanje je od presudne važnosti za naše zdravlje. Ono usklađuje i smiruje telo i um. Nasuprot tome, ubrzano i plitko disanje ima negativno dejstvo, jer pojačava uznemirenost, stres, napetost i bolove. Česta greška u disanju je što pri udahu širimo grudni koš uvlačeći stomak, umesto da ga ispupčimo. Uvlačenjem stomaka pri udahu znatno se umanjuje blagotvornost trbušnog disanja. Sve vežbe joge, pa tako i disanje, treba izvoditi polako, bez napetosti i želje za isticanjem i nadmetanjem. Tokom vežbe dišemo nečujno i kroz nos. Redovnim vežbanjem nastojimo da postupno umirimo i produžimo dah.


Potpuno joga disanje sastoji se iz tri osnovne faze:

1. Trbušno disanje ili disanje dijafragmom

Za vreme udaha dijafragma se pomiče nadole i pritiska trbušne organe potiskujuci trbušni zid napolje. Pri izdahu dijafragma se vraća gore, a trbušni zid se povlači. Suprotno udahu, izdah je pasivan proces. Ova faza je temelj potpunog joga disanja, jer omogućuje punu iskorišćenost zapremine pluća, usporava i na prirodan način produbljuje disajni proces i opuštanje.

2. Grudno disanje

Pri udahu rebra se podižu, a grudni koš širi, dok se pri izdahu rebra vraćaju u početni položaj. Struja vazduha teče srednjim delom pluća koja se pune nešto manje nego pri trbušnom disanju, a disanje je brže i površnije. U stresnim situacijama, kada smo uznemireni i napeti, ovakvo disanje se javlja spontano. Ukoliko nesvesno ubrzamo disanje, postupno povećavamo napetost ili je bar zadržavamo na istom nivou. Da bi se prekinuo krug napetosti, usporeno i duboko trbušno disanje je od velike pomoći.

Kako trenirati svesnost: meditacija u hodu...

3. Klavikularno disanje

Kod ovog načina disanja pri udahu vazduh puni vrhove pluća, pri čemu se podižu gornji deo grudnog koša i područje ključnih kostiju. Disanje samo vrhovima pluća je površno i brzo, a posledica je izrazito stresnih situacija, panike ili teškoća u disanju. Zdravo i prirodno disanje u jednom dahu sadrži sva tri oblika disanja. Oni se sjedinjuju u jedan neprekidni talas, koji se pri udahu podiže odozdo nagore, a pri izdahu spušta odozdo nadole.





preuzeto sahttp://www.lovesensa.rs/clanci/yoga-amp-pilates/potpuno-joga-disanje-trbusno-grudno-i-klavikularno-disanje-umesto-plitkog-daha