Podstičite dete na svakodnevnu fizičku aktivnost

Fitnes Zona-podsticite_dete_na_svakodnevnu_fizicku_aktivnost

Deca obožavaju da budu u pokretu, skaču, trče, penju se, plešu... Stručnjaci tvrde da fizička aktivnost pozitivno deluje ne samo na na njihov motirički već i celokupni psihofizički rast i razvoj. Što su deca manje aktivna, to su nespretnija i sklonija povredama. Stoga su svakodnevni nestašluci obavezni.


Redovna fizička aktivnost i kretanje doprinosi jačanju mišića, pravilnom rastu kostiju, podstiče pravilnu koordinaciju poketa i pravilno držanje tela, razvija osećaj za ravnotežu i spretnost. Kretanje doprinosi jačanju imuniteta i štiti od viška kilograma. Takođe, blagotvorno deluje na srce, krvotok i disanje. Svakodnevno kretanje i fizička aktivnost razvijaju osećaj odvažnosti i odgovornosti kod deteta, pomažu u jačanju samopouzdanja, kao i u oslobađanju od agresije i negativnih emocija na zdrav način.

Obzirom na blagotvorno delovanje kretanja na rast i razvoj deteta, već i najmanje bebe treba podsticati na fizičku aktivnost. Naravno, bebu nipošto ne treba forsirati, već pomno pratiti njen razvoj i omogućiti joj da „vežba“ ono za šta je postala sposobna i u čemu uživa.

Kada beba počne da se diže i hoda uz vašu pomoć, a kasnije i samostalno, podstičite je da što više hoda umesto da sedi u kolicima ili ogradici.

Osim što doprinosi spretnosti, gipkosti, vitkosti i zdravlju, svakodnevna fizička aktivnost i kretanje podstiče i funkcionisanje mozga, podiže raspoloženje, doprinosi pažnji i koncentraciji.
Podstičite dete na svakodnevno kretanje i fizičku aktivnost. U drugoj godini života, omogućite detetu što više prostora za kretanje i ukoliko ste u mogućnosti organizujte aktivnosti u vodi. Podstičite dete da se osim na uobičajen način kreće poput vojnika, pleše poput indijanaca, hoda na prstima, oponaša kretanje životinja. U trećoj godini aktivnostima dodajte i bzo trčanje, penjanje po nameštaju ili drveću, kretanje poput robota, kurs plivanja ili gimnastike, a u četvrtoj godini života razmislite o kursu tenisa ili plesa koji podstiče osećaj za ritam i kreativnost. Iako je od presudnog značaja za pravilan rast i razvoj deca su danas nedovoljno fizički aktivna. Deci nedostaje svakodnevno kretanje na otvorenom, trčanje, skakanje, penjanje i dinamične dečije igre. Nedovoljna fizička aktivnost dovodi do toga da sve veći broj mališana ima problema sa gipkošću (43% mališana ne može dlanovima da dodirne vrhove stopala), ravnotežom (35% nije u stanju da napravi dva koraka unazad), pravilnim držanjem tela (49% mališana je pogrbljeno), prekomernom težinom (10% ima više kilograma).

Kako se to ne bi dogodilo i vašem detetu uvažite savete stručnjaka i omogučite vašem detetu svakodnevnu fizičku aktivnost u trajanju od 60 minuta. Jedan od glavnih razloga za nedostatak fizičke aktivnosti kod dece svakako je i roditeljska briga i opomene poput „ne trči, ne penji se, ne luduj“...Stoga, umesto da sputavate decu u prirodnom i urođenom procesu, dopustite mu da bude aktivno čak i kada to ometa vaš trenutni mir. Naravno, roditelji koji žele da njihovo dete bude fizički aktivno i sami moraju da budu aktivni, pa im sopstvenim primerom pokažu da fizička aktivnost pričinjava zadovoljstvo i da je korisna za zdravlje.



preuzeto sahttp://zena.blic.rs/Zdravlje/17780/Podsticite-dete-na-svakodnevnu-fizicku-aktivnost