Zavisno od obima treninga, kvaliteta ishrane i na kraju, ciljeva individualnog vežbača, primenjuju se različiti nivoi unosa ugljenih hidrata i proteina. Fitness Zona :: Mršavljenje početak
fitneszona.rs fitneszona.rs

VEŽBE ZA MRŠAVLJENJE - POČETAK

fitneszona.rs

Ukoliko ste rešili da kilograme skidate vežbanjem i treningom prvo morate razmisliti o nekoliko veoma bitnih stvari. Pre nego što odaberete najbolju aktivnost za vaš organizam razmislite o vašim godinama i trenutnim sposobnostima (trenutnoj kondiciji). Ako dugo niste vežbali, što znači da niste u kondicji, najbolje je da počnete sa pešačenjem (da ne kažem sa šetnjama). Mnogo ljudi ne zna ali pešačenje može biti dobro isto koliko i džoging ukoliko podignete broj otkucaja vašeg srca u minuti do nivoa na kome organizam sagoreva više kalorija, ili što bi se danas reklo na nivo zdravog laganijeg kardio treninga...


Ljudi koji posle duže pauze počinju sa vežbanjem obično žele da smršaju što brže, za što kraće vreme. Ovo je opasna zamka zbog koje uglavnom dolazi do povreda, a upravo pešačenjem svodite rizike na minimum.

Zbog svega navedenog (a postoji još dosta razloga) za povratak u kondiciju predlažem vam svakodnevno pešačenje i to za početak 30 minuta dnevno minimum 5 puta u nedelji, a kasnije 45 minuta pešačenja svakog dana. Onog trenutka kada osetite poboljšanje ostaje vam mogućnost da nastavite sa dosadašnjim „treningom“ (ali da produžite vreme ili ubrzate tempo, ili čak oba) ili da pokušate sa džogingom...

Formula za mršavljenje je sledeća: sagorite više kalorija nego što ih unesete (otkrio sam vam veliku tajnu :) a prilikom džoginga ili pešačenja broj kalorija koje sagorimo zavise od brzine i tipa terena (uzbrdica-nizbrdica) naravno i od naših godina i stanja organizma... Generalno gledano džogingom možete sagoreti više kalorija, ali džoging stvara veći stres i veću traumu na naš koštano mišićni sistem. Ukoliko je vaše telo spremno, jednostavno pređite na džoging!


fitneszona.rs

Predložiću vam još nešto, obavezno uvedite raznovrsnost u vašem “treningu” (naravno u skladu sa vašim mogućnostima). Menjajte intenzitet i trajanje vaše aktivnosti – potrošićete više kalorija; menjajte vrstu aktivnosti (pešačenje, džoging, plivanje, biciklizam, planinarenje…) jer što više različitih aktivnosti obavljate, manje su šanse da vam se obnavljaju iste povrede, a i realno, zanimljivije je i zabavnije.


Ne mogu a da ne pomenem da je za početnike (po meni) upravo to i najbitnije! Treninzi u početku trebaju da vam budu zabavni i zanimljivi! Zašto? Pa da bi ih zavoleli, da bi se što lakše navikli na fizičku aktivnost… Naravno, vremenom pojačavate vežbe, ubacujete vežbe istezanja i oblikovanja, a kada sve to savladate prelazite “na tegove”. Do tada, predlažem vam da ne žurite, da slušate svoj organizam. Treba li da kažem koliko je svako “vežbanje za mršavljenje” besmisleno ukoliko ne promenite navike u ishrani? Ali to je već druga priča.

preuzeto sahttp://www.besplatansport.com/sportski-blog/sport-i-mrsavljenje/1360-vezbe-za-mrsavljenje-pocetak.html