Saveti fitnes stručnjaka: Greške koje žene rade u teretani

Fitnes Zona-Greške koje žene rade u teretani

IZVOĐENJE JEDNOG TE ISTOG TRENINGA SVAKOG DANA
Ako nemate puno staža u teretani ili nikada niste imali priliku razgovarati sa stručnom osobom, onda možda i ne shvatate da oštećeni mišić treba vremena za odmor i oporavak.
Ako ga trenirate svakog dana, nikada neće imati priliku oporaviti se, postati jači ili biti čvršći. Vrlo je važno osigurati svakoj mišićnoj grupi najmanje 48 sati odmora između treninga. Čak bi mogli svaku grupu mišića trenirati samo jednom nedeljno. Možda će vam se ovo činiti malo ludim, ali ako mišićnu grupu pogodite dovoljno intenzivno i temeljno, odmor od cele nedelje će joj donijeti fantastične rezultate. Verujte. Deluje.
Nemoje se bojati odmora od treninga. Odmor je jednako važan kao i rad.

EVO PRIMERA PODELE OD ČETIRI PUTA NEDELJNO:
Ponedeljak: Grudi/biceps
Utorak: Noge
Sreda: Odmor
Četvrtak: Ramena/triceps
Petak: Leđa
Subota: Odmor
STRAH OD TEGOVA
Dame, verujte mi, nikada se nećete pretvoriti u neverovatnog Hulka jednostavnim dizanjem tegova. Da je to stvarno tako pa svi bi mogli da se bave bodybuilding-om. Time ćete učiniti značajne promene na svom telu što nikada ne biste uspeli satima kardio treninga.
Naravno, uz kardio vežbe ćete sagoreti telesnu masnoću, ali šta će ostati ispod masnog sloja jednom kada sve potrošite? Otkrit ćete, ne puno toga. I dalje ćete se osećati premasno i mlitavo.
Ono što ženama daje lepe ruke, zategnute gluteuse, oblikovane listove, ravan stomak i samopouzdan nastup je ništa drugo nego trening sa tegovima. Ne moram ni spominjati da što više mišića nosite, sagorevate više kalorija pa čak i onda kada se odmarate. Mišićno tkivo je uvek gladno! S tom činjenicom možete si dozvoliti i unos nešto većeg broja kalorija, samo morate biti marljivi po pitanju težina koje dižete.
NEPIJENJE VODE
U redu, ovo se ne odnosi samo na dame. Retko vidimo nekoga u teretani da pije onoliko vode koliko bi zapravo trebao. Ako posmatrate profesionalne bodybuildere u teretani, verovatno ćete primetiti njihove ogromne boce vode koje nose sa sobom. Zašto je voda toliko važna? Ispire toksine. Pomaže održati zglobove zdravima. Sprečava vrtoglavicu i nesvesticu. Održava metabolizam. Smanjuje umor. Moramo li nastaviti?
KARDIO, KARDIO, KARDIO
Razmislite o tome na ovaj način: previše kardio aktivnosti povećava kortizol u telu. Posledica je kidanje mišićnog tkiva. Što imate manje mišića, sporiji vam je metabolizam. Dame, budite pri zdravom razumu. Držite svoje kardio aktivnosti na tri do četiri dana u nedelji, od trideset do četrdeset minuta. Svačije tielo je drugačije, naravno, zato ćete morati malo istraživati i otkriti koliko je trajanje kardia optimalno za vas.
LOŠE IZVOĐENJE POVLAČENJA NA LAT MAŠINI ŠIROKIM HVATOM
RPostoji jako puno grešaka u teretani koje rade i muškarci i žene, ali jedna stvar, odnosno vežba, posebno upada u oko kada je reč o ženama: povlačenje na lat mašini širokim hvatom. Ključna reč u opisu vježbe je „lat“, kao latissimus dorsi, velika leđna mišićna grupa.
Povlačenje na lat mašini odnosi se na vežbu za leđa. Međutim žene uglavnom vuku šipku prema dole upotrebom samo ruku, negde do visine stomaka, što je prenisko.
Pravilan oblik izvođenja ove vežbe je hvatanje šipke, malo šire od ramena, i povlačenje do grudi, s tim da prilikom povlačenja lagano nagnete telo.
Pokušajte šipku ne držati prečvrsto. Zamislite da sav napor dolazi samo iz leđa, a ne iz ruku. To će vam pomoći i delomično isključiti biceps iz igre.
REŠITI SE MASNIH NASLAGA SA STRUKA ABDOMINALNIM TEROROM
Koliko ste puta ušetali u teretanu i videli ženu, koju vidite skoro svaki dan tamo, da marljivo izvodi trbušnjake, makazice, bočne pregibe, podiže noge iz visećeg položaja, radi sklopke ili bilo koju drugu sličnu vežbu za abdomen? Verujte, nije ona jedina, i mnogo muškaraca radi isto.
Još uvek jako puno ljudi veruje da može smanjiti opseg struka isključivo treningom abdomena. Za sve one koji nisu čuli, nemoguće je redukovati masni sloj s vrha trbušnih mišića izvođenjem isključivo abdominalnih vežbi. Možete stvoriti iluziju utegnutijeg stomaka zato što mišići ispod, daju oblik i masnom sloju iznad, ali ne možete redukovati masno tkivo trbušnjacima.
Kako biste se rešili masnog sloja s trbuha, morate slediti zdravi plan ishrane i raditi kardio. Treniranjem trbušnih mišića dva ili tri puta nedeljno ćete dobiti njihov lep izgled jednom kada se rešite masti.
IZBEGAVANJE ZNOJENJA
Za sve vas glamurozne dame, to je teretana. Znojenje je zdravo. Ne brinite se za maskaru. Zašto je uopšte nosite u teretanu? Tamo ste da trenirate, ne da pronađete nekoga za sastanak, zar ne?
PREVIŠE PARFEMA
Ista žena koja se nije htela znojiti ne mora biti ista žena ovde. Nema ništa gore nego kada ste na pokretnoj traci, a žena s litrom parfema na sebi prođe pored vas.
Mislim da je nepristojno utopiti se u mirisu i onda takva izaći bilo gde u javnost, pogotovo u teretanu gde ljudi ionako zbog gužve teško dišu. Neki su posebno osetljivi na mirise i druge hemikalije. Ljudima vrlo lako može izbiti alergija, a mogu se i razboleti. Budite obzirni. Parfeme ostavite za druge prilike.
IZVOĐENJE BOČNIH PREGIBA
Izvođenjem ove vežbe činite upravo suprotno od onoga što želite postići. Povećavate struk. Ako se vratimo „rešiti se masnih naslaga sa struka abdominalnim terorom“, videt ćete da se ne možete rešiti masnoća treniranjem mišića ispod njih. Profesionalni bodybuilderi ne bi trebalo da izvode ovu vežbu jer ona potpuno uništava V-oblik.
Čak i ako niste bodybuilder, zašto biste uopše povećavali svoj struk?! Mislim da to nije izgled kakvom svi težimo. Izbacite bočne pregibe iz repertoara vežbi.
U redu, ako vam iz nekog razloga fizioterapeut preporuči ovu vežbu, samo napred! U protivnom, zaboravite na nju.
ZAKLJUČAK
Sada krenite dalje, trenirajte na različite načine, pijte vodu, budite zdrave, u dobroj formi, znojite se kao lude, bacite jeftini parfem i koristite šesto čulo! Uživaćete u svojim treninzima, pozitivnim rezultatima i samopouzdanju!
preuzeto sa http://www.building-body.com/ene-i-teretana/