CROSSFIT i trudnoća: mitovi i cinjenice

Fitnes Zona - CROSSFIT i trudnoća: mitovi i cinjenice

Bilo da ste muškarac ili žena, određene misli vam mogu pasti na pamet kad vidite trudnicu na kutiji. Da li će ona biti sigurna? Mogu li se ona ili beba povrediti? Kat Grosshaupt-CROSSFIT trener, koja je rodila Doula i HipnoBirthing instruktora - će nam pomoći da činjenice pravilno sagledamo, što se tiče prenatalne kondicije.

Mit ili činjenica?

“Žene bi trebalo da smanje svoje treninge dok su trudne.”
Najvažnija stvar za ženu je da zapamti da sluša svoje telo. Svaki dan će biti drugačiji i određeni pokreti mogu da počnu da se osećaju neprijatno ili neugodno. Konkurentna priroda CROSSFIT-a može izazvati da se žene osećaju frustrirano kada bi im njihova tela rekla da uspore. Zapamtite: To je samo za devet meseci! Šta izmene treba da se koristi bez obzira na sve?
Da li si trudna, stomak raste..
Kada je žena trudna stomak raste, i vremenom će biti nemoguće održati bar optimalnu putanju. To znači da će doći vreme kada će se prekidač za Kettlebells ili tegove upaliti. Isto tako, trudnica oslobađa hormon Relakin koji uzrokuje kod ligamenata da budu osetljivi što može da utiče na ravnotežu. Stoga, pokreti poput skokova na kutiju treba izbegavati posle prvog tromesečja. U pozadini se ostavlja mogućnost da treba ostaviti svakog pojedinca da radi kako se oseća na određeni dan.

Mit ili činjenica?

“Intenzivni treninzi će naškoditi bebi.”
Intenzitet je relativan pojam. Vežba je vrlo korisna za bebu. Mama i beba su zajedno deo treninga, uključujući i hormone. Ako mama oslobađa endorfin dok vežba, beba će imati koristi. Studije takođe pokazuju da mame koje vežbaju tokom trudnoće imaju veće placentom što znači veću razmenu kiseonika za bebu.

Mit ili činjenica?

“Moram da pratim svoj puls kada se radi tokom trudnoće.”
Ovo je takođe zastarela činjenica. Važnije je da slušate svoje telo i pauze po potrebi. Tokom trudnoće, kod žena zapremina krvi se povećava za čak 50%! To je razlog zašto se žene osećaju bolje tokom treninga nego što su navikli. Svaki minut je bitan minut treninga za trudnice CrossFitters im daje određen odmor.

Mit ili činjenica?

“Moja dijeta mora da se promeni izuzetno.”
To zavisi od toga šta ste jeli pre nego što ste zatrudneli. Najbolja je ishrana koja osigurava da mame dobijaju adekvatne proteine, minerale i dobre masti.

Mit ili činjenica?

“Upravo sam saznala da sam trudna i želim da počnem da treniram CROSSFIT, da počnem da živim aktivnim načinom života. Da li je bezbedno za mene? “
Funkcionalnie pokrete rade u CROSSFIT-u i oni su definitivno korisni za trudnice. Međutim, ako niste nikada ranije trenirali, preporučuje se da pronađete ličnog trenera ili trenera koji zaista zna o trudnoći. Neka rade sa vama jedan-na-jedan. Početnici mogu imati velike koristi od neke od osnovnih pokreta, ali se ne bi preporučili skokovi.

Mit ili činjenica?

“Veća je verovatnoća za pobačaj u CrossFit-u”
Teško je znati šta tačno uzrokuje pobačaj.Takođe je lako za žene da krive sebe za nešto što su one uradile, nešto su jele, itd, kada ponekad priroda samo ima druge planove za nas. Samo je najbitnije da krenu polako za vreme prvog tromesečja. Možda ćete se osećati umorno i mučno ili možda osećate odlično. Svaki dan je drugačiji. Iskoriste vreme za kretanje i dozvolite svom telu da oslobodi endorfin, čak i ako sa hodanjem ne osetite više samopouzdanja kao u toku skakanja na treningu.

Samo nam recite ... Da li je bezbedno trenirati CROSSFIT tokom trudnoće?
Kao i kod bilo koje vežbe, dok ste to radili najmanje šest meseci pre trudnoće, trebalo bi biti u redu. Funkcionalni pokreti koji se rade u CROSSFIT-u su izuzetno korisni za pomoć ženama u toku bilo kog rada. Skuatting je jedan od najboljih vežbi za karlicu i nastoji da pomogne CrossFitting mame imaju kraće vreme puta.

Žene moraju zapamtiti da se ne poredi sa nekom drugom. Samo zato što vaša prijateljica pravi muscle ups tokom trudnoće ne znači da će se vi osećati dobro radeći isti pokret. Slušajući svoje telo svaki dan je ključ.

preuzeto sa http://boxlifewomen.com/crossfit-pregnancy-the-myths-the-facts/