Crossfit Trening za nove gladijatore

Fitnes Zona-crossfit_trening_za_nove_gladijatore

Krosfit je kombinacija snage i kondicije kojom se objedinjuje dizanje tegova, sprint, gimnastika, powerlifting, trening sa girjom (ruskom kuglom), trening eksplozivnosti, veslanje i trening sa medicinkom. Krosfit tvrdi da zdrava, fizički spremna osoba mora da bude izvanredna u svakoj od deset opštih fizičkih veština: kardiovaskularnoj/respiratornoj izdržljivosti, snazi, izdržljivosti u snazi, fleksibilnosti, jačini, brzini, okretnosti, ravnoteži, koordinaciji i preciznosti. Krosfit definiše fitness kao povećan radni kapacitet u svim navedenim oblastima i tvrdi da se krosfit programom to postiže izazivanjem neuroloških i hormonskih prilagođavanja u svim metaboličkim putevima..


Krosfit sportisti trče, veslaju, preskaču vijaču, penju se uz konopac i nose neobične predmete. Često premeštaju velike terete brzo i za kratko vrijeme, te koriste tehnike powerliftinga i olimpijskog dizanja tegova. Krosfiteri takođe koriste bučice, gimnastičke karike, vratila, girje, te dosta vežbaju sa sopstvenom težinom. Krosfit se koristi u skoro 10 000 vežbaonica (prostorija/sala/bokseva) širom sveta, a njega praktikuju i mnogobrojne vatrogasne, policijske i vojne organizacije, uključujući Vojne snage Kanade i spasioci Kraljevine Danske.

Opšte

Otkad se pojavio, krosfit je sve popularniji i preti da uskoro zavlada svetom! Pogotovo u SAD odakle potiče, je apsolutno prevladao nad svim ostalim načinima vežbanja.
Tokom predhodnih mjeseci veliki broj ljudi je prošao kroz salu, i odlučio da se bavi upravo ovim vidom fizičke rekreacije, jer krosfit pruža napredak neuporediv sa bilo čim drugim, raznovrstan je i zanimljiv, jer je svaki dan drugačiji.
Pojavljuju se glasine kako je opasan, kako je visok stepen povrede. Ne treba da pričamo u prazno, živimo u vreme interneta, najvećeg izvora informacija, a tu nigde nećete naci nijedan članak o opasnosti vežbanja krosfita, a kamoli da je visok stepen povreda. Protivnici (pretežno motivisani od “GYM”(Teretane) industrije) navode to kao možda jedinu negativnu tačku.
Pa šta je to onda negativno kad za to ne postoji bilo kakva osnova? Zato mi argumentovano navodimo kao jedinu negativnu stavku u Krosfitu (Rhabdo), bolest koja se manifestuje pri velikim naporima, koja se ne pojavljuje samo u Krosfitu, ali tu postoji povećani procenat pojavljivanja. Rhabdo je bolest mišića, ljudskog skeleta, koji se ispoljava uz bolove muskulature.
U Americi se trenutno sprovodi najveće i najskuplje istraživanje u istoriji sporta, “da li Vojska SAD treba da nastavi da vežba uobičajen vid treninga ili da uvede krosfit”. Da li bi to stvarno dolazilo u obzir da je i približno opasan kako neki tvrde? U tom slučaju im ne bi trebala protivnička vojska, poubijali bi se vežbajući krosfit ;-).
Posljednjih godina krosfit je postao pravi hit na Balkanu. Trening koji je kreirao Gret Glasman pre 14 godina u Americi sada se može vežbati u većini naših sportskih centara.
Prednosti krosfita su bezbrojne, a osnovu programa čine vežbe za snagu i kondiciju koje su potrebne kako profesionalnim sportistima, tako i onima koji se rekreativno bave trčanjem, vožnjom bicikla, skijanjem ili jednostavno žele da podignu nivo energije u telu i da izgledaju lepše.
Krosfit je baziran na kružnom, odnosno intervalnom treningu, treningu po stanicama i borbenim poligonima. Od rekvizita se koriste šipke, medicinke, kanapi za penjanje, kondicioni kanapi, karike, suva vesla, ploče, ruska zvona, kamionske gume i maljevi, a često se rade i vežbe sa sopstvenom težinom čučnjevi, zgibovi i sklekovi u kombinaciji sa sprintom.
Krosfit program se može izvoditi i na otvorenom, a za sat vremena vežbanja moguće je „spaliti” čak 1.000 kalorija.
Osim što ćete moći da se pohvalite povećanom snagom, kondicijom i izdržljivošću, već poslije mesec dana upražnjavanja krosfita primetićete da vam je muskulatura lepše oblikovana, da dublje i lakše dišete, da vam je ten lepši, a telo gipkije i snažnije.
Za one koji žele da smršaju krosfit nije najbolje rešenje ukoliko paralelno ne vode računa i o ishrani koja bi morala da bude najvećim delom bazirana na proteinima. Najbolje je da najprije izgubite višak kilograma pomoću specijalnog režima ishrane i blažih fizičkih vežbi, pa da se tek onda odlučite za krosfit kao trening koji će zaokružiti vaš program sticanja nove figure.





preuzeto sahttp://sportista.me/crossfit-trening-za-nove-gladijatore/