Na početku CrossFit putovanja treba znati...

Fitnes Zona -Na početku CrossFit putovanaj treba znati...


CrossFit je miks nekoliko vrsta komponenta fitnesa - snaga, izdržljivost, ravnoteža, fleksibilnost i još mnogo toga... Ovaj oblik vežbanja mogu koristiti pojedinci koji žele da ojačaju, izgube težinu - smršaju ili jednostavno da budu zdraviji. Kada vežbate kao CrossFit igrač, vi stalno isprobavate nove stvari a telo prolazi kroz nove pokrete. Kada postanete član CrossFit teretane temeljnim programiranjem treninga i kvalitetnim treniranjem, redovno ćete iznenađivati sebe kada otkrijete za šta ste sve sposobni. Naravno, uvek pametno prosudite, konsultujte se i znajte svoje granice.

Ostavi svoj ego iza sebe i ne požurujte svoj napredak, jer se možete lako povrediti, nes,otrenim ponašanjem. Da bi bili sigurni kako napredovati, postoji nekoliko grešaka koje bi u CrossFitu trebali izbeći.


1.Nemojte vežbati složene pokrete sve dok ne naučite kako se pravilno izvode osnovni.

Osnove CrossFit treninga uključuju vežbe kao što su propadanja, zgibovi, čučnjevi i sklekovi. Radite na ovim pokretima onoliko dugo dok ih ne dovedete do zadovoljavajućeg nivoa, da ne kažemo do savršenstva.

2.Nemojte hvatati prečice...

Varanje, skraćivanje razdaljine i smanjivanje broja ponavljanja u seriji nisu opcije ni za jednog ozbiljnog vežbača sa integritetom i ciljem. Možda je neko na treningu mnogo bolji od vas. Možda ljudi čekaju u redu da završite neku vežbu. Možda vam je jednostavno muka od burpees-a. Možda osjećate kao da su vaši laktovi baš gde treba kada radite zgib, međutim to nije ni blizu, ali vi to brojite kao regularno ponavljanje. Možda ste zaboravili koliko ponavlajanja ste uradili.
Ove misli i dela mogu vam se lako osladiti i napraviti od vas varalicu. Umesto toga, obavežite se da ćete biti iskreni prema sebi i ne skraćujte distance niti broj ponavljanja bez obzira na sve. Možda ćete morati usporiti, produžiti pauze ili ne brojati ponavljanja kada nisu zadovoljeni standardi, ali to je mnogo bolji pristup na duge staze.

3.Ne očekujte da ćete postavljati lične rekorde na svakom treningu.

Na početku svog CrossFit putovanje, možete ostvariti nekoliko ličnih rekorda i osećati kao da ste gotovo uvek radili nešto novo i bolje. Ne postoji magični recept za brz napredak. U CrossFit-u postoji red koji morate pratiti prilikom svakodnevnog vežbanja da bi na posletku uočili značajan napredak. Svaki put kada dođete na trening dajte svoj maksimum, bez obzira na trenutne ishode. Ako se usresredite na kvalitet izvođenja vežbe, konstanto ćete biti u plusu što se tiče snage i brzine.

4.Ne zanemarujte moć kvalitetne ishrane i oporavka.

Visoko intezivan trening, koji aktivira veliki broj mišića je fizički veoma zahtevan i iscrpljujuć. Da, to je dobra stvar, ali ne i ako zanemarujete oporavak ili jedete nezdravu brzu hranu. Prioritet treba da vam bude spavanje, barem 7,5 sati sna svake noći. Takođe ćete morati da izbacite ili barem ograničite prerađenu industrijsku hranu, šećer i alkohol. Pokušajte obezbediti adekvatne količine proteina i ugljeni hidrata koji predstavljaju gorivo za vaš organizam, što više povrća, dobrih masti i voća.

5.Probajte da ne dolazite loše raspoloženi na trening.

Uvek dolazite u teretanu sa pozitivnim načinom razmišljanja. Nemojte se žaliti na program, treniranje, druge CrossFiter-e, opremu ili bilo šta.Ako imate neka pitanja, popričajte sa vlasnikom teretane, privatno.
Osim toga, pronađite svoj moto, nešto što vas motiviše kada vežbate i slobodno ga koristite tokom treninga. Neka to bude nešto pozitivno i snažno, tako da možete uticati ne samo na svoj uspeh, već i na okolinu.

6.Ne upoređujte se sa drugima.

Gubite dragocenu energiju zamarajući sebe sa onim što neko drugi radi. To ne možete kontrolisati, prosto vi niste oni. Oni imaju svoje želje, ciljeve i motivaciju. Oni mogu biti u potrazi za nečim drugim, i verovatno su na potpuno drugačijem putu od vas.
Usredite se na svoje ciljeve, svoj plan i svoje "zašto" pre svakog WOD-a.

preuzeto sa: http://www.active.com/fitness/articles/6-things-crossfitters-should-never-do?cmp=17N-PB165-S34-1157&cid=soc_Men%27s%20Health%20-%20MensHealth_FBPAGE_Men%27s%20Health_ThirdPartyonly:%20Active.com