Cemu sluzi funkcionalni trening

Fitnes Zona-cemu_sluzi_funkcionalni_trening

Funkcionalni trening postao je jedan od najpopularnijih sistema treninga u svetu. Svoju popularnost stekao je zahvaljujući treneru Mark Twigtu koji je dobio zadatak da pripremi glumce i kaskadere za film “300”. Treninzi su bili veoma dramatični i dinamični, vežbe su se menjale na svakom treningu, a glumci su u veoma kratkom periodu i uz rigoroznu dijetu postigli izuzetnu formu. Neki su izgubili čak do 20kg.
Funkcionalni trening ne predstavlja nikakvu nepoznanicu našem telu, jer se ono kreće i funkcioniše na ovaj način. Termin “funkcionalan” zapravo označava “radan” i njegova osnovna funkcija je da pripremi čoveka da radi najosnovnije životne stvari poput dizanja i spuštanja tereta, sedanja i ustajanja, hodanja, skakanja i čučnja, nošenja tereta…


On se može definisati kao pokret ili vežba, čije su osnove izvedene iz prirodnog kretanja. Kako bi trening bio funkcionalan potrebno je korišćenje funkcionalnih rekvizita – sredstava koja će omogućiti našem telu da se kreće bez ograničenja. Uz njih ćete se kretati u svim ravnima istovremeno uključujući sve mišiće tela.

Najpopularniji rekviziti za funkcionalni trening su: ketlbel (kettlebell), kor begs (core bags), merdevine za agilnost, prepone, ekspander za brzinu (speed resistor), boks oprema, medicinke, ploča za stabilnost (core board), tegovi za vežbanje, šipke za vežbanje, polulopte, valjak za vežbanje (ViPR), trake (TRX), bugarske torbe…

Funkcionalni trening

Fizička pripremljenost, snaga i kondicija su veoma važni u svakom sportu, a naročito u profesionalnom gde u kombinaciji sa eksplozivnošću dovodi do pravih rezultata na sportskim takmičenjima.

Svaki sport je specifičan, zbog čega je i potreban poseban pristup i analiza. Standardni programi treninga snage i kondicije u teretanama i fitnes centrima uglavnom ne dovode do željenih rezultata jer se pomoću njih rade vežbe pojedinačno po mišićnim particijama. Funkcionalni trening svakom vežbom angažuje sve mišićne particije, naročito trup i noge.

Prednosti

Koristi funkcionalnog treninga su velike i možete postići skoro sve što poželite.

Povećava mišićnu masu, snagu, izdržljivost i brzinu
Poboljšava fleksibilnost i obim pokreta
Jača snagu kardiovaskularnog sistema
Ubrzava metabolizam
Topi masne naslage
Pomaže u prevenciji povreda i rehabilitaciji
Poboljšava držanje tela
Olakšava obavljanje svakodnevnih obaveza i aktivnosti
Povećanje svih energetskih sistema
Poboljšanje kompozicije tela
Povećanje radnog kapaciteta vežbanja

Vežbe

Trening funkcionalnog tipa najviše odgovara pripadnicima specijalnih jedinica, takmičarima iz ekstremnih borilačkih sportova ali i svim drugim sportistima kao dopuna ili promena. Preporučuje se adolescentima, ali i seniorima jer je vrlo prilagodljiv.

Pravi funkcionalni trening je najkompletniji način treniranja jer radi na svim bitnim faktorima: snazi, kondiciji, eksplozivnosti, brzini i izdržljivosti. Moglo bi se reći da je iz svih sportova uzeo ono najučinkovitije i složio u jedan veoma raznolik koncept.

Kod svih vežbi bitno je da radi što više mišića istovremeno, a velika većina vežbi najviše pogađa trbuh i donji deo leđa, što su kod većine ljudi najslabije karike. Ako se tome dodaju i minimalni odmori između vežbi, dobijamo vrlo moćno oruđe za sagorevanje masti i izgradnju mišića! Upravo zbog te kombinacije vežbi koje aktiviraju sve mišiće u telu te minimalnih odmora, ovakav način treniranja je vrlo iscrpljujući, fizički i psihički, ali se telo izuzetno brzo oporavlja i grade kvalitetni mišići.
Kod dizajniranja funkcionalnih treninga programa bitno je uvrstiti što manje vežbi sa što više učinka, te se ponekad ceo trening sastoji od samo dve vežbe npr: mrtvo dizanje i rameni potisak. Naizgled se čini lako, jednostavno i nedovoljno za neke ozbiljnije rezultate ali svaki iskusniji dizač tegova zna da se mrtvim dizanjem radi svaki mišić u telu osim prsa i ramena (prednja strana), te zato uz rameni potisak dobijamo vrlo jaku kombinaciju za izgradnju mišića u celom telu, a u zavisnosti od odmora izmedu serija i kilaži vrlo efikasno sagorevamo masno tkivo jer što više mišića aktivirate više masti sagorevate.

Ovakav trening ubrzava metabolizam na način da telo troši kalorije čak i u mirovanju.

Bazne vežbe koje se koriste kod funkcionalnog treninga:

Izbačaji, nabačaji, trzaji, njihanje sa zvonima
Udaranje u pod, bacanje, skakanje, sklekovi sa medicinkama
Zgibovi i njihanje kanapa
Sve tehnike skakanja sa vijačom
Sve vrste skokova na pliometriske kutije
Sve vrste zgibova, sklekova, izometrijskih držanja na karikama
Sve vežbe snage sa težinom vlastitog tela





preuzeto sahttp://blog.fitpass.rs/2016/07/08/funkcionalni-trening/