Crossfit

Fitnes Zona-crossfit

Crossfit

Cross fit treninzi se održavaju širom sveta dugi niz godina ali zvanično, ovaj sport kao takav postoji tek od 2008. Godine Od svega do sada se razlikujemo po tome što su naši treninzi mjerljivi, neponovljivi, a zasnivaju se na konstantno promjenjivim funkcionalnim pokretima visokog intenziteta ponavljanja. Ovaj program je krajem osamdesetih godina 20. veka osmislio nekadašnji američki gimnastičar Greg Glasman, da bi već početkom devedesetih godina poslužio kao dopuna kondicionim treninzima regularne američke vojske, pa je zbog svojih benefita zauzeo mesto i u obuci elitnih specijalnih jedinica. Jako je zahtevan i naporan, visokog intenziteta, zbog čega ne čude neverovatni rezultati koji se postižu za relativno kratak vremenski period. Mnogi ga nazivaju i ,,spartanskim treningom”, jer za razliku od klasičnog treninga u teretani ne uključuje standardne rekvizite i mašine za vežbanje, već se koriste alternativni rekviziti kao što su vreće sa peskom, traktorske gume, lanci i slično, što ovom vežbačkom programu daje poseban šarm. CrossFit je pripadnost, a ne franšiza. To znači da svi radimo nezavisno, bez granica, pravila ili propisa nametnutih s vrha, iz centrale.

Većina CrossFit centara podržava grupe sa velikim brojem sportista. CrossFit je poznat po visoko intenzivnom - konstantno varijabilnom treningu, pri čemu konstantno varijabilno ne treba tumačiti kroz konstantnu nasumičnost. CrossFit takođe ne treba poistovjećivati samo sa intenzitetom. Programiranje treninga je nauka za sebe, gdje se vježbe pažljivo biraju, razlikujući se između kratkih i intenzivnih, dugih i trajnih, pomjeranja većih tereta sa samo nekoliko ponavljanja, te lakših opterećenja sa velikim brojem repeticija. CrossFit za cilj ima razvoj funkcionalnog fitnesa koji sprema pojedinca na sve zahteve svakodnevnog života. Ovakav vid treniranja jača čitavo telo, ka ektremitetima, kroz izvođenje tzv. složenih pokreta (multi-joint), koji angažuvuju veću grupu mišića. Ovo nije specijalizovan fitnes program već predstavlja optimizaciju fizičke spremnosti u svakom od 10 prepoznatih domena fitnesa, a to su: kardiovaskularna i respiratorna izdržljivost, snaga, fleksibilnost, jačina, brzina, koordinacija, okretnost, ravnoteža i preciznost. CrossFit je kombinacija gimnastike, olimpijskog dizanja i powerliftinga i kardio vežbi. Cilj ovog trening programa je poboljšanje svih kategorija fizičke pripreme: snage, sile, fleksibilnosti, balansa, izdržljivosti, preciznosti, koordinacije, brzine i eksplozivnosti. ‘’Spartanski trening’’ je tradicionalna veština vežbanja jer ne koristi sprave već se treninzi rade ‘’na suvo’’ odnosno sa nekoliko tegova, šipkom za zgibove, kanapom itd. To u prevodu znači da čovek postaje spremniji za svakodnevne aktivnosti koje se mogu ili ne mogu predvideti. Ono što je sigurno je da trenirajući CrossFit postajete bolji u glavi, na poslu, kod kuće, u krevetu i na svim drugim mestima.
Bez obzira na činjenicu da je ova fizička aktivnost pogodna za izvođenje na raznim mestima, krosfit je ,,idealan” za povrede kod neiskusnih vežbača, pogotovo kada su u trening uključeni tegovi, te se zato preporučuje nadzor iskusnijeg vežbača ili trenera, pogotovo kada su u pitanju početnici.
Jedan od značajnih aspekata krosfit treninga, posebno pogodan za treninge sa sopstvenom težinom tela, jeste takozvani tabata metod. Ovaj metod je osmislio japanski profesor Izumi Tabata, koji je prateći rad japanskih olimijaca došao na ideju kako da za što kraće vreme poboljša njihove fizičke sposobnosti, pe svega izdržljivost i eksplozivnost. Ovo je protokol koji uparuje aerobne i anaerobne aktivnosti istovremeno, kombinujući kratke serije do otkaza, uz veoma, veoma kratke odmore između njih. Mada je prvenstveno nastao u Japanu, ovaj metod su vrlo brzo isprobali i usvojili najuspešniji sportisti sveta, s obzirom na veliki uspeh japanskih olipmijaca.
Svako može trenirati CrossFit i svima se preporučuje da probaju. Bez obzira na godine, pol, utreniranost i sve ostale moguće razloge i izgovore, naš stručni tim i program koji već dugo pravimo kako valja biće prilagođeni tako da budete zadovoljni treningom, ali pre svega bezbedni u pravilnom radu.
Rič Froning, 28-godišnji Amerikanac je najuspešniji krosfit takmičar na svetu. Froning od 2010. godine dominira na svim takmičenjima, a osvojivši četvrtu titulu zaredom postao je jedini muški takmičar koji je uspeo da više puta osvoji prvo mesto u istoriji krosfit takmičenja (2011, 2012, 2013 i 2014). Takmičeći se u ovoj disciplini, Froning je uspeo da zaradi i značajnu sumu novca, postavši tako prvi krosfit profesionalac sa zarađenih preko million dolara baveći se isključivo ovim sportom. Neposredno pre osvajanja poslednje titule, Froning je potpisao doživotni ugovor sa kompanijom Reebok, koja je ujedno I glavni sponsor najvećih svetskih krosfit takmičenja.
Ovaj vid treniranja je od 2007. godine zastupljen i u Srbiji. Pored Beograda u kome se nalazi većina krosfut klubova, ova disciplina je popularna je i u Novom Sadu, Nišu, Rumi i Kragujevcu u kojima takođe postoje krosfit klubovi.